Filmy relacja ojciec-córka, restauracja

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje relacja ojciec-córka, restauracja. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Mały, kilkuletni chłopczyk traci rodzinę. Z maleńkiej, rosyjskiej wioski wyjeżdża do miasta. Ma tam zamieszkać w domu wujostwa. Kończy studia, zostaje lekarzem. To doktor Żywago. Nastają bardzo trudne dni rewolucji w Rosji. Żywago trafia do armii. Nie jest mu łatwo. Z wojny wraca cały. Ma śliczną żonę i dziecko. Ale w jego życiu od dawna jest inna kobieta. Losy ich wszystkich mieszają się, zmieniają niemal z dnia na dzień...
Gangster Chili Palmer otrzymuje zadanie odebrania długu hazardowego od producenta filmowego. Problem w tym, że Chili jest wielkim miłośnikiem kina i zamiast załatwić sprawę z dłużnikiem, zawiązuje z nim spółkę.
Bilans nieco ponad 50-letniego życia Bena Kalmena (Michael Douglas) wygląda całkiem nieźle. Mądra żona (Susan Sarandon), która zna go jak nikt inny, dorosła córka, udany wnuczek. No i świetnie prosperująca sieć salonów samochodowych. Ale los płata czasem niespodzianki, a happy end nie jest gwarantowany. Ben podejmuje kilka złych decyzji biznesowych, w wyniku czego traci firmę. Rozwodzi się z żoną, a córka nie chce się z nim widywać. Życie byłego człowieka sukcesu nabiera nowych, nieco dziwnych barw, a jego decyzje są coraz bardziej ryzykowne - jak choćby uwiedzenie młodziutkiej córki swojej nowej dziewczyny, Jordan (Mary-Louise Parker)...


November Man

5,8
5,0
Przebywający w Szwajcarii emerytowany agent CIA Peter Devereaux wplątany zostaje w sam środek intrygi, w którą zaangażowani są przedstawiciele amerykańskiego i rosyjskiego wywiadu. Będzie musiał stanąć do walki przeciw własnemu protegowanemu i ocalić piękną kobietę, która zna mroczny sekret z przeszłości rosyjskiego prezydenta elekta. Ostrzeżony w ostatniej chwili przez swojego byłego szefa, który niespodziewanie zniknął bez śladu, Devereaux jest w śmiertelnym niebezpieczeństwie i może liczyć tylko na siebie.
Toula Portokalos, trzydziestoletnia Greczynka, prowadzi wraz ze swoim rodzicami grecką restaurację w Chicago. Jej ojciec chce aby wyszła za mąż za miłego Greka, który pomagał jej będzie w pracy w restauracji. Jednak Toula chce od życia czegoś więcej. Udaje jej się namówić ojca żeby pozwolił jej na kursy komputerowe, a później na pracę w biurze podróży prowadzonym przez ciotkę. Pewnego dnia w restauracji pojawia się Ian Miller - mężczyzna, w którego żyłach nie płynnie ani kropla greckiej krwi. Kiedy ojciec Touli dowiaduje się, że dziewczyna się z nim spotyka, wpada we wściekłość.

Yang

5,9
7,3
Jake prowadzi sklep z organiczną herbatą i razem z żoną Kyrą i ich córką Miką wiodą szczęśliwe, spokojne życie. Na co dzień towarzyszy im android Yang, który niczym starszy brat opiekuje się dziewczynką. Gdy przyjaciel córki nieoczekiwanie ulega awarii, Jake szuka sposobu, by przywrócić go do życia. Próbując naprawić Yanga, odkrywa coś, co zaskakuje całą rodzinę – przez te wszystkie lata android prowadził własne, sekretne życie, którego najcenniejsze momenty zapisywał na tajnym dysku wspomnień. Poznając najbardziej wyjątkowe chwile z życia Yanga, Jake dowiaduje się kim tak naprawdę był, o czym marzył i co czuł, żyjąc z nimi pod jednym dachem.
Dystyngowana Madame Malory (Helen Mirren) od lat kieruje cenioną restauracją w niewielkiej miejscowości na południu Francji. Sława jej potraw wykracza daleko poza lokalną społeczność. A przyznane lokalowi prestiżowe trzy gwiazdki w słynnym Przewodniku Michelina napawają dumą wszystkich mieszkańców. Pewnego dnia w miasteczku osiada rodzina emigrantów z Bombaju. Gdy przybysze otwierają skromny lokal vis a vis renomowanej restauracji, Madame Malory nie kryje oburzenia wobec ich kulinarnego nieokrzesania. Unoszące się w powietrzu zmysłowe nuty curry, kardamonu i kminu sprawiają jednak, że nowa knajpka zaczyna cieszyć się coraz większym zainteresowaniem. Czy uwodzicielskie smaki Orientu przekonają do życzliwych Hindusów również kuchenną arystokratkę?
Sebastian - reżyser idealista - i Costa, jego producent, realizują w Boliwii film o przybyciu Kolumba do Ameryki. Pragną ukazać wielkiego odkrywcę w sposób daleki od wyidealizowanej wersji szkolnych podręczników - na ekranie żądni złota Kolumb i jego świta brutalnie rozprawiają się z Indianami. Realizacja filmu idzie wyśmienicie do momentu gdy w okolicy wybucha tzw. "wojna o wodę", wywołana prywatyzacją wodociągów. Szybko okazuje się, że pomimo upływu 500 lat, konkwista trwa nadal. Kiedyś wyzyskiwani przez konkwistadorów, dziś boliwijscy Indianie stają się ofiarami chciwych polityków i międzynarodowych korporacji. Rozpoczyna się podwójna walka rdzennych mieszkańców Boliwii z najeźdźcami z Zachodu - w filmie i w rzeczywistości. Costa i Sebastian staną przed trudną decyzją, czy są gotowi zrobić film za wszelką cenę, nawet kosztem indiańskich współpracowników i własnych ideałów.
Prywatny detektyw Philip Marlowe, dostaje zlecenie uwolnienia pewnego emerytowanego generała od szantażysty, który wykorzystuje nie mające pokrycia czeki jego starszej córki Vivian. Jednak okazuje się, że intryga wygląda znacznie poważniej, niż można było myśleć na początku, a kolejne stopnie dochodzenia prawdy znaczone są śmiercią coraz to nowych osób z otoczenia zleceniodawcy, który niczego nie rozumie. Nieustępliwy Marlowe nie rezygnuje jednak - nawet wtedy, gdy dostaje polecenie wycofania się ze sprawy - co zjednuje mu w końcu sympatię Vivian, zaczynają współdziałać z sobą.
W Irlandii, gdzie duma narodowa idzie w parze z religią i romantyczną miłością, urodził się człowiek, którego odwaga i całkowite oddanie ziemi irlandzkiej zmieniły bieg historii, a jego samego uczyniły legendą za życia. Neil Jordan stworzył przepiękną balladę osadzoną wśród jednej z najbardziej urokliwych wysp na świecie. Liam Neeson wciela się w postać Michela Colinsa, który stanął na czele narodu umęczonego terrorem. Za gwałt zadawany przez Anglików na niewinnej ziemi i ludność Irlandia odpłaca oprawcom takimi samymi bolesnymi ciosami.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…